Sayfalar

9 Kasım 2012 Cuma

ARABAYLA AVRUPA TURU 2014

ARABAYLA AVRUPA TURU 2013-2014

2012  Yılı eylül ayının başlarında internette gezinirken http://arabaylaavrupa.blogspot.com sayfasını incelemem sonrasında, yaş geldi gidiyor kendimize zaman ayırmamız gerektiği düşüncesi ile bu turu yapmaya karar verdim.Tabi bu kararı vermemde başta yukarıda bağlantısını verdiğim sayfanın yazarı olan arkadaşların anlatımı ve bu tür gezileri yapan diğer arkadaşların olumlu anlatımları oldu. Kararımı vermiş olmama rağmen arkadşlarıma konuyu açtığımda biz cesaret edemezdik demeleri bendede zaman zaman acaba bir sorun olurmu yapabilirmiyim gibi kendi içimde bir mücadele halindeydim ama bunu hiç çaktırmadım. Ancak okadar çok cesaret buluğum hususlar varki örnek verecek olursam 1961 yılında köyünden çıkmış hiç bir türk vatandaşının olmadığı bir ülkeye (Avrupaya giden gurbetciler) gitme cesaretini gösteren insanları düşününce kafamda acaba düşüncesinin oluşmasını bile kendime yakıştıramıyordum. Tabi kesin kararımı verdiğimde ise 1.5 ay zaman geçmişti. ama samimi söylüyorum akşamları konuya ilişkin arştırmadığım sayfa kalmadığı gibi gurbetcilerin sayfası olan "sılayolu.com" dan yollarda çektikleri videoları bile izledim.

Rotayı https://maps.google.com sayfasının hizmetlerinden yaralanarak yaptım tavsiye ederim.
Zannetmeyinki aşağıdaki  Rota planlaması ilk planlanan rota, belki 10 sefer plan deyiştirdim insan çok yer görmek istiyor ilk planıda bu doğrultuda hazırlamıştım işin içine mantık, hesap, kitap girince doğru yolu buluyorsun yani sindire sindire yorucu olmadan ve zevkli bir seyahat olması için izin süremiz olan 22 günü mesafeler ve gezilecek yerleri göz önünde bulundurarak planlamayı yaptım.

Planlamayı, bizi sıkıntıya sokmadan rahat bir yolculuk olması için  rotayı takip ederk 800 km geçmiyecek bir şekilde planlamaya çalıştım.   Konaklamaları yol  üzerinde   transit geçeceğimiz yerlerdeki otelleri  (Nis ve Üsküp'ü)  www.booking.com  dan diğer  tüm yerleri ise https://www.airbnb.com.tr/  sayfasından  rezarvasyonları yaptım.  Bu sayfanın bir farklılığı var rezarvasyonu karşılıklı görüşme sonucunda yapabiliyorsunuz ve en önemli özelliği konaklanacak yerlerin  ev  oluşu. Turistik gezilerde otellerde kalmak o ülkenin kültüründen uzak kalınması demektir diye düşünüyorum ayrıca ev ortamından uzak kalmadan gezmek bizim gibi ailece böyle bir geziye çıkanlar açısından çok büyük rahatlık sağlayacaktır. Dahada önemlisi yemek meselesi bizim için büyük bir sorun olması nedeniyle kaldığımız evlerde kendi yemeğimizi yapabilecek olmamız çok büyük avantaj olacaktır.

Planlama 22 gün olmak üzere  7000 Km yol katedilecek olup yolda geçek süre 70 saat olacaktır.
Bize maliyeti:  Otel : 5.500 TL +Yakıt 2.500 TL+ Diğer harcamalar 2.000 TL = 10.000 TL. Bu rakama 2.000 TL daha eklenmesi gerekebilir. böylece 12.000 TL tutacaktır.

Araç: 2011 model ford focus titanıum

Allah nasib ederse bu turu ailece (5 kişi) gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Hazırlıklara şimdiden başladık erken deyilmi diyebilirsiniz evet bizde yavaş yavaş hazırlanıyoruz. Pasaportlarımız hazır (yeşil) bu büyük avantaj vize sorunu olmayacak, Tom Tom XXL Navigasyon vardı Yunanistan dahil tüm avrupa haritası yüklendi.

Port bagajımızı aldık sahibinden.com'dan buldum hesaplı oldu ayakları ile birlikte 550 TL'ye temin ettik.

Arka bagajı sadece yiyecek içecekler için ayırmayı düşünüyorum,

Araç İçin Gerekli Belgeleri

Türkiye Turing ve Otomobil kurumundan temin ediyorsunuz.

Uluslararası Trafik Sigortası (Green Cart)
Yalnızca Avrupa ülkelerinde istenilen bu sigorta, karşı tarafa verilen zararları karşılar.
Zorunlu trafik sigortası poliçesi, araç ruhsatı ve vergi numarası gereklidir.
15 günlük (63,30 Euro),
1 aylık (79,13 Euro),
3 aylık (142,42 Euro),
5 aylık (205,73 Euro),
6 aylık (237,38 Euro) ,
1 yıllık (316,50 Euro)

Uluslararası Sürücü Belgesi (IDP)

Uluslararası Sürücü Belgesi (IDP), 19 Eylül 1949’da Cenevre’de imzalanan “Uluslararası Karayolu Trafiği Sözleşmesi” doğrultusunda düzenlenen, vatandaşların ikamet ettikleri ülke dışında sorunsuz taşıt kullanabilmelerini sağlayan belgedir.

Belgenin ülkemizdeki düzenleme yetkisi; 18.10.1983 tarih ve 18195 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan, 2918 sayılı Trafik Kanunu 38/son maddesi ve bu kanuna istinaden çıkarılmış, 18.07.1997 tarih ve 23053 Mük. Resmi Gazete’de yayınlanan Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 80nci maddesine göre Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu’na verilmiştir.

1 yıllık süre ile geçerli olan belgenin şekli, içeriği ve süresi 200’ e yakın ülkenin taraf olduğu Uluslararası Anlaşmalarla standartlaştırılmıştır. Bu işlemde, en az 1 yıl geçerliliği olan Ulusal Sürücü Belgesinin aslı kesinlikle görülmelidir.

İlk AlımEhliyetHarçKDVTOPLAM
105,42222,4018,98346,80 TL.
YenilemeEhliyet HarçKDVTOPLAM
105,4255,6018,98180,00 TL.

Yukarıda planda olduğu gibi 14 Haziran 2013 cuma günü saat 21:15'de Ankara'dan yola çıktık sabah saat 05:00'da İpsala sınır kapısına geldik bizden başka kimse yoktu 10 dakika kadar işlemler sürdü yurtdışı harçlarını yatırdık ve devam ettik. Yunan kapısında da kimse yoktu 10 dakika kadar da orada işlemler sürdü gümrük görevlisi içki sigara olup olmadığını sordu bizde yok dedik Türkçe biliyorlar tamam dedi ve devam ettik. Yunanistan köyünden benzin ve gaz aldık çok ucuz olası hoşumuza gitti Otoban kenarlarında Avrupa birliği fonundan yapılan dinlenme yerlerinde kahvaltı yaptıktan sonra saat 11:00 gibi otele geldik adres aramadık navigasyon bizi otelin önüne getirdi.

SELANİK

sağ olsun dil bilmenize gerek yok rezervasyon çıktısını göstermeniz yeterli otelde biraz dinlendikten sonra Selanik'i gezdik ertesi gün sabah 07:30 da Zagrep'e doğru hareket ettik yollar çok güzel sadece benzin ve wc için durduk
Makedonya'da benzinciler de Türkçe biliyorlar sordum siz türk müsünüz diye yakın Türk köylerinden öğrendiklerini söylediler istikrarlı bir şekilde yola devam ettik saat 16:00 gibi Zagrep'te kalacağımız eve geldik navi bizi şaşırtmadı çok akıllı her yeri biliyor evin önüne getidi zaten adres sormaya kalsak hapı yuttuk işimiz oldukça zor olurdu. Zagrep'i gezmedik planımızda buraları gezmek yoktu zaten gezi Salzburg'tan başlayacaktı buralarda sadece dinlenmek için kalıyorduk ev sahibi bayan bizi çok hoş karşıladı siz zannedersin bir yıl burada kalacakmışız gibi anlatıyor ben anlamam zaten dil diş yok oğlumla konuşuyorlar yorulmuşuz deliksiz uykudan sonra sabah saat 09:00 ljupljanâ'ya doğru yola çıktık hiç bir gümrükte valizleri indirmediler gümrüklerde ihtiyacımız kadar o ülkenin paralarını aldım Makedon Sırbistan Hırvatistan derken paraları karıştırdım otoyol ücreti ödeyeceğim uzattım el işaretiyle bu değil dedi neyse içinden kendi parasını aldı Hırvatistan otoyolları çok pahalı Slovenya'ya geldik

önce eve yerleştik saolsun ev sahibi hanım kendi evinde bize kahve vesaire ikramdan sonra ljupljanâ'yı gezdik evimiz göle yakındı akşam göl kenarında sohbetten sonra gece 12:00 gelen telefon ile acilen dönmemiz gerekti 27 Saat'te yatmadan ankara'ya döndük.

Slovenya (Ljupljana)'dan acilen dönmemiz gerktiğinden  Seyahat hakkında fazla bilgi veremiyorum ALLAH nasip ederse 2014 Haziran ayında tekrar planlıyoruz.

Yeni araba ( Toyota Avensis) 2.0 Premium

16.10.2013 tarihi itibariyle çalışmalara başladım ve 16.12.2013 tarihinde de yeni hazırlamış olduğumuz aşağıdaki plana göre rezervasyonları tamamlayarak ödemelerimizi yapmış bulunuyoruz.

levent ugur dedi ki...

hocam çok güzel oluyor bu yaz biz yaptık süperdi benden sana bir tavsiye yunan üzeri gitme çünkü ayrıca ehliyet istiyorlar haberin olsun...

Adsız dedi ki...

hocam güzel bir karar vermişsiniz. İyi eğlenceler.

Unknown dedi ki...

Biz de gideceğiz siz dönmüş olacaksınız .yazarsanız tecrübelerinizden yararlanacağız. İyi eğlenceler

hocam ben de gitmeyi düşünüyorum da yurtdısına ilk cıkısım olacak. yol güzergahına baktım da avrupa birliği üyesi olmayan ülkeler de var sanki. hepsi için vize mi aldın. ben schengen alıp gitmeyi düşünüyorum da?

HİKMET dedi ki...

Uğur Bey şengen vizesi yeterli diğer ülkeler Türkiye'den vize is temiyor.

Bizim Slovenya'dan acil dönmemiz gerekti 2014 yılı aynı tarihte tekrar yapmayı planlıyoruz. tavsiye ederim gezmeyi seviyorsanız çok güzel olacaktır.

Unknown dedi ki...

birikim yapmaya başladım hocam. er geç böyle bişey yapacagım. tecrübelerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum. üstelik bilgiler de güncel kalır. malum insanın canını sıkan şeyler küçük ayrıntılar olur bazen. :)merakla takibinizdeyim.

ahmet 35 izmir dedi ki...

Arkadaşlar herşey dahil otellerden nefret eden biri olarak 2013 temmuzda , İzmirden hareketle, yun anistan + Makedonya + sırb. + Macaristan + Slovakya + Avusturya+almanya+isviçre+italya ve dönüş Slovenya+hırv+sırb+mak.+yun. olmak üzere 11 gece-12 günlük ford grandcmax-2011 dizel aracımızla ailece Avrupa turu fiilen yaptık.Son nokta Münih di: Oteller genelde İbis ve pansiyonlar olarak booking.com. dan yaptık..Bu yüzden yanınızda mutlaka laptop olmalı.. Mutlaka internetli ve otoparklıları tesisleri tercih edin, rahat edersiniz. Yunanistan yaklaşık 350 tl lık uluslarası ehliyeti mecbur istiyor, sınırda beni geri gönderdiler, kendi gümrüğümüzde yaptırıp öyle yun.a girebildim. 2 resim şart.Ancak Yun.dan gidiş-geliş bulgara göre toplam 250-300 km kadar uzatmakla beraber tamamen otoban olması+polis tuzakları olmaması sebebi ile daha rahat..Aracım 120 km ortalama hız + sürekli açık klima+yük + portbag e rağmen 100 km de ort. 6.9 litre mazot yaktı. Litre hesabı yolbilgisyarına göre değil, bilfiil full depo ve haracanan litre hesabı ile sağlam bir şekilde ölçüldü... MASRAFLAR: 350 TL uluslararası ehliyet + 450 tl üç kişi almanyadan alınan vize + 650 tl 3 kişi pas. ve harç bed. + 15 günlük araç greencard y.dışı kasko 200 tl + 15 gün. aile sağlık sig 80 tl + Çıkış harçları 45 TL + Kasko y.dışı eki 30 TL + 11 gece otel mas. 800 EURO + mazot 6520 km için 705 EURO (446 LİTRE) + otoban ücretleri 165 EURO (İSVİÇRE VE İTALYA ÇOK KAZIK, yarısı bu 2 ülkede ödendi, diğerleri ülke başı 10-15 euroyu geçmiyor) diğerleri makul, Slovenya ya girer girmez vignet alın, hemen sonra sabit polis kontrolü var, diğerleri ise şansa bağlı, ben şansa bırakmadım !) + 900 EURO yemek, müze, alışveriş , fayton, otopark , Çanakkale feribot vs. masraflara gitti, bu kalem tabii keyfe keder artıp azalabilir. Makedon polisi sınırda kaşgözle bahşiş istiyor, 5 er EURO verebilirsiniz. ! Sırbistan , Macaristan v.b. de benzinde OMV yi tercih edin. Çok kaliteli istasyonları var.. . (Türkiye de Petrol Ofiside onun- Avusturya firması) Lütfen yanınıza pijamadan önce NAVİGASYON ALIN ( EN ÖNEMLİ İHTİYAÇ BU, BEN 45 AVRUPA ÜLKESİ HARİTALI TOMTOM U 250 TL YE ALDIM, TÜM İŞİMİ ÇOK RAHAT GÖRDÜM, AVRPADA SİZİ KAPININ ÖNÜNE KADAR GÖTÜRÜR...) Birde cebinizi 1 aylığına uluslarası pakete açtırın. (2 vodafone hattı 1 er saat kullanım hakkı toplam 50 TL ) ...Son olarak avrupanın tüm yolları ülkemizden güzel ve rahat (Makedonya bile tamamen otoban) tek şöför olmama rağmen yol hiç yormadı (Çanakkale yolları hariç) .. Kıyafet çok almayın , mesela Avrupa C & A da fiyatlar ülkemiz gibi...Yanınızda bol su götürün, çoğunda mark ette normal su yok, mineralli su içiyorlar... Birde özellikle yutdışında ki Türklerin 35 plakayı görür görmez sizi selamlamaları, el sallamaları v.b çok hoş. Budapeşte – Viyana arası otobanda 34 plaka Corolla görünce ben bile duygulandım, yanından geçerken selamlaştık v.b çok ilginçdi! .. Hızlı yazmamdan dolayı oluşan imla hataları için özür diler, şimdiden iyi yolculuklar dilerim. Not : kısmetse 2015 de tekrar aynı turu planlıyorum.

Ahmet 35 izmir-DÜZELTME: Hızım ge nel de 120 KM demek istedim, ortalama değil !!!! Biraz daha az hızla yakıt tüketimi % 15-20 rahat azalır. 446 litre fiilen 6520 km için harcanan litre, 705 Euro da fiilen cepden çıkan paradır. Konaklama dediğim gibi esasen 12 gecedir.

HİKMET dedi ki...

Ahmet bey çok güzel olmuş her şeyi açık ve net anlatmışsın emeğine sağlık nasipse 2.5 ay sonra bizde yola çıkacağız

Adsız dedi ki...

Merhabalar nasip kısmetse 2014 temmuzda bizde ailecek gitmeyi düşünüyoruz.Yanlız sadece shengen vizesi yeterlimi çıkış bulgaristandan olacak bir de shengeni hangi ülkeden almamızı tavsiye edersiniz.Teşekkürler

HİKMET dedi ki...

Bulgaristan şengen üyesi değil ayrıca Bulgaristan transit geçiş vizesi veriyor. Bulgaristan dan giriş yapacağına göre 2 seçeneğin var ya Hırvatistan üzeri yada Macaristan üzeri gideceksin bunların 2 si de AB üyesi şengen üyesi olsun omasın AB üyesi ülkeler şengenin şartların kabul ederler ayrıca en önemli husus şengen vizesini ilk gireceğin şengen üyesi ülkeden alma zorunluluğu var onun için güzergah önemli kısacası ya Hırvat yada macar dan alçaksın sırplar Makedonlar ab üyesi değiller ama bize vize uygulamıyor

özür dilerim Hırvatlar yeni ab üyesi oldular şengen uyesi olmaya bilir kontrol edin değilse slovenyadan almalısın biz yunanistan üzeri gitmiştik bizim yeşil çocukların normal pasaportları olması nedeniyle Yunanistan dan şengen vizesi almışlardı

ahmet 35 İzmir dedi ki...

Merhabalar, özellikle arabayla yapacağınız seyahatte Schengen de ANA KURAL ilk girilecek ülkeden değil, EN ÇOK KALINACAK ÜLKEDEN almaktır. Şöyleki, başıma gelen olayı anlatayım; Arabayla İlk Yunanistana gireceğim için vize başvurumu önce oraya yaptım. Görevli Yunanistan da kaçgün kalacaksınız dedi. Transit geçicem yada en fazla 1 gün kalacağım dedim.. … Avrupada en fazla hangi ülkede kalacaksınız? Deyince..doğru bir şekilde Almanya dedim….O zaman schengen kuralı gereği, madem en çok Almanya da kalacaksınız , oradan vize başvurusu yapacaksınız deyip, taviz vermeden beni sepetlediler. (Sonradan öğrendimki bana denk gelen Yunan asıllı görevli çok aksi biriymiş, tam da ona denk gelmişim….) Aslında iyi de olmuş,yalan söyleyip 3-4 gün kalıcam deseydim, Yunanistan kesin ödemeli otel rezervasyonu v.b. isteyebiliyorlarmış. Kontirpiyede kalabilirdim. Ben de o sinirle doğru Almanya ya başvurdum. Pazartesi sabah evrakları verdim, Çarşamba vize hazır SMS i geldi. Tabii Almanyadan rahat vize almamda önceki yıllarda 2 defa davetiye ile gitmiş olmamın etkisi olabilir.Ayrıca benim ve eşimin şirketlerinde yönetici olmaları, evimiz , arabamız ve banka da bir miktar mevduat göstermemizde mutlaka önemli rol oynamıştır. (Bu sefer davetiyem yoktu….) Almanya parası ödenmiş kesin otel rezervasyonuda istemiyor. Booking.com dan, “sonradan iptal edebileceğim” otel rezervasyonlarını koydum, kabul ettiler. Görüşmede görevliye de, arabayla seyahat edeciğimizi , güzergahımızı belirttim ve kalınacak ülke/şehirlerde gün kayması olabileceğini de önceden söyledim……… Ancak herkesin bu kadar kolay Almanyadan vize alamayabileceğini kabul etmek lazım….Ayrıca sadece Schengen size yeterli, Bulgaristan, Sırbistan ve İsviçre gibi AB üyesi yada schengene üye olmayan her ülkeden rahat geçip, kalabilirsiniz. Mesela biz isviçreye rahatça girdik, hem 1 gece kaldık. .

Adsız dedi ki...

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.Biz bulgaristan macaristan üzerinden prag düşünüyoruz oradan avrupa dönüştede italyadan sonra karayolu ile hırvatistan sırbistan ve bulgaristan olacak sadece shengen ile çıkarken hırvat ve bulgarda sıkıntı olmaz anladığım kadarıyla yoksa yunanistandan gidelim .

aytaç dedi ki...

Verdiğiniz bilgiler çok güzel bende eşim ve oğlumla gecen sene balkanlar ve avrupa turu planladık yunanistan,makedonya,arnavutluk,karadağ,hırvatistan,bosna ,hırvatistan italya turu yapacaktık anacak hırvatistanda aldığığımız akrabalarımızın yaptığı ölümlü bir kaza haberi üzerine otobandan geri dönmek zorunda kaldık.Bizde bu sene (2014)haziran ayında aynı turu otobandan direk slovenya üzerinden italya güney fransa,avusturya,macaristan,sırbistan,bulgaristan olarak yapmayı planladık,ancak bu sefer bizimle birlikte iki ayrı arabayla arkadaşlarımızda katılacak.sizlere iyi yolculuklar dilerim..

HİKMET dedi ki...

Aytaç bey başarılar dilerim haziranın kaçında ve nerden gideceksiniz karşılaşabiliriz belki

aytac dedi ki...

Muhtemelen Haziranın 21-22 si gibi düşünüyoruz ancak bizimle gelecek diğer ailenin izin zamanını ayarlamaya çalışıyoruz.Şimdilik Kapıkuleden çıkmayı düşünüyorum ilk gün hiç durmadan Slovenya ya kadar gitmek istiyorum çünkü zaten buraya kadar olan yerleri daha önce görmüştük.Yola çıkmadan 20-25 gün önce buradan kesin tarihi veririm sizlerde verirseniz belki karşılaşırız.

Adsız dedi ki...

Böyle bir organizasyonu 2014 temmuz'unda okuyorum. Uçak ile çok kez yurtdışı gezisine katılmıştım. Bunu denemeyi düşüneceğim.
İlk olarak uygun araç bakmalı, yıllık izinler, oğlumun okulu, mevsim seçimi, v.s...hazırlık bir yıl sürer mi ? galiba bir hobim oldu :)
dkp

Adsız dedi ki...

merhabalar geri geldiniz herhalde.Sizden o değerli bilgilerinizi bekliyoruz.

27 Haziran itibariyle döndük derlemeleri yapıyorum kısa süre sonra paylaşacağım

Adsız dedi ki...

Bizde 24 temmuz itibariyle bulgaristan sırbistan macaristan avusturya çek almanya hollanda fransa ispanya italya hırvatistan olmak üzere tura çıkacağız araçla baya araştırma yaptık ama siz daha yeni gittiğiniz için sizin bilgilerinz bizim için değerli.

HİKMET dedi ki...

çok güzel oluyor başarılar dilerim macar gümrüğü tüm bagajları indirtti gümrüğe tabii olanlara dikkat bizim önümüzdeki bulgar plakalı aracı arama sonucunda bağladılar bilginiz olsun iyi yolculuklar

Adsız dedi ki...

teşekkürler.Biraz su almak istiyoruz yanımıza acaba sıkıntı olurmu

Hikmet Bey, bayram öncesi yetişir mi yazınız? Bayramdan sonra biz de düşünüyoruz karayoluyla Avrupa turu. Çok değerli bilgiler paylaşmışsınız. Teşekkür ederiz. Taze bilgileri de sabırsızlıkla bekliyoruz.

Unknown dedi ki...

arkadaşlar italya da gece yolculuğu ıle ılgılı bılgısı olan varmı? ozellıkle barı verona arsında kı otobanda gece yolculugu guvenlıgı konusunda bılgısı olan var ıse lutfen paylaassın

HİKMET dedi ki...

necati bey İtalya'dan gündüz geçtim isviçreden Milano Venedik tirieste üzeri çok güzel bir sıkıntı görmedim

meridyen dedi ki...

Merhaba Hikmet Bey,sizinle nasıl irtibata geçebilriz,20 ağustos gibi çıkacağım yola, vereceğiniz bilgiler çok kıymetli olacak, yazıyı ne zaman ekleyebilirsiiz? Hazırlık aşamasındayım, sizden ne kadar bilgi alırsam o kadar güzel olacak..

Adsız dedi ki...

Tekrar merhaba Hikmet bey, sizinle nasıl irtibata geçebilirim? Üsttede yazmıştım, ben meridyen rumuzlu üyeyim.

HİKMET dedi ki...

sayın meridyen rumuzlu arkadaş isminizi ve telefonunuzu hikmetyilmaz18@hotmail.com atarsanız görüşebiliriz.

Merhaba Hikmet Bey,
Benim merak ettiğim Vize süreci. acaba bu süreç hakkında bilgi vermeniz mümkünmü, Tabi yeşil pasaport sahibi iseniz bilgiye gerek kalmıyor. Şimdiden teşekkürler

HİKMET dedi ki...

Serkan bey Bizim yeşil pasaportumuz olduğu için vizeye gerek olmadı

abdullah dedi ki...

Yeşil pasaporta hangi sebeple sahipsiniz?

Abdullah bey yeşil pasaport 1 2 3. dercedeki memurlara verilir

Mutlu dedi ki...

Selam. 2017 Temmuz ayında arabamızla 13 ülke gezdik. Sayfamızda bir çok bilgi ve anılarımız mevcut. Göz atabilirsiniz. Hikmet Bey'e de bizim yolculuğumuzda ki katkısından dolayı minneti borç bilirim. Ziyaret etmeniz için link: